låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

fredag 8 juli 2011

..här just nu..

och var är det egentligen, hur definierar man nuet..?
jag sa igår att jag skulle försöka börja jobba här och nu..
men hur gör jag det, tänkte jag verkligen igenom det här..

jag befinner mig inte här i nuet, JAG är faktiskt inte här alls..
det kvittar hur jag försöker att ändra mina tankar,
hur mycket jag försöker koncentrera mig på här och nu, för det finns inte..

det känns inte som om jag finns här och nu, utan som att jag ser på mig själv utifrån..
och jag hatar det jag ser, jag hatar den jag har blivit och att jag har tillåtit mig själv att bli sådan.

vem försöker jag lura egentligen..
man påverkas av allting runtomkring en, man påverkas av vad folk tycker och tänker om en..
och kanske är det just det som är problemet..

man tillåts inte vara sig själv, för vem skulle kunna älska dig..
du måste gå ned i vikt för att passa in i kläderna du vill ha..
du måste träna och bli av med magen så du kan bära den där snygga bikinin du så gärna vill ha..

alltså vad fan...
varför påverkas man av allt det här..
hur skulle det egentligen se ut om vi alla var stöpta i samma form..
BLÄ!!

men ändå sitter man framför teven, alla dessa program som talar om för dig hur du ska se ut..
vägning hit och vägning dit.. men vad säger vågen egentligen..
ingenting...
den är bara ett dumt påfund, men ändå ser vi siffrorna på den och utgår ifrån den..

vågen har alltid varit min värsta fiende och under många år, kunde jag inte ta fram den, för jag visste att då skulle det vara kört..
och gissa vem som har plockat fram den igen...
ja ni behöver väl inget svar antar jag..

jag vet ju vad den gör med mig, men vad då..
det är så det är här just nu och det är något som jag ska börja nysta i..
jag kommer inte tycka om vad jag hittar, och förmodligen kommer jag att bli ännu jobbigare att vara med när folk kommer att tala om för mig att jag behöver inte gå ned i vikt för jag duger som jag är..

jag kommer att bli förbannad, för det jag ser i spegeln är definitivt inte samma sak som de ser, och då hittar de ju bara på eller hur..?

visst är det konstigt när man läser det, jag vet ju vad allt detta gör med mig, och jag vet ju hur mycket det skadar mig, för visst är jag förnuftig när jag vill..

men vem lurar jag egentligen ?

jag är trött idag, benen är lite trötta efter promenaden igår, och mitt blodtryck har nog blivit lägre, för jag har svårt att resa på mig utan att hålla i något för då trillar jag omkull.
fick också ett och annat myggbett uppe i spåret igår, kanske därför vi var själva däruppe..
det var i alla fall skönt att komma ut..

har haft en jobbig natt, många konstiga drömmar, handlat mycket om min uppväxt...
jag skulle försöka hålla mig till nuet, men jag kan dessvärre inte påverka vad jag drömmer och som sedan håller mig fast i ett järngrepp när jag vaknar...

det är svårt, och visst har jag tid att tänka på dagarna när jag är ensam..
men om jag försöker hålla igång, man orkar ju inte hur länge som helst och när man sätter sig och försöker slappna av, ja då är ju tankarna och känslorna fortfarande där och då är man så trött att man inte orkar kämpa emot och då blir intensiteten av dem 100ggr värre...

så vad ska jag göra..?

ikväll är det bio, sedan ledig i helgen med min goa make, bara han och jag...
en liten bit i taget, ta det som det kommer och göra det bästa av det..

och mina underbara vänner, älskar er och alla kramar och gulliga hälsningar jag får varje dag..
ni vet väl att ni är fantastiska och att ni orkar läsa TACK och så mycket kärlek och styrka till er <3

älskar dig min goa Joakim, du är verkligen solen i mitt liv <3

/XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar