låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

söndag 10 juli 2011

en rätt bra dag faktiskt..

det blev bättre än jag vågade hoppas, och ska jag vara ärlig har jag slutat att hoppas.
tankarna och känslorna är där, men de kommer när jag vet att de kommer och jag får låta dem komma för vad kan jag göra åt dem egentligen.

det brukar alltid vara värst för mig på morgonen, för oftast har jag drömt en knasig dröm jag inte förstår eller så är det en regelrätt mardröm och man vaknar av en känsla av att det är liv eller död.

vaknade på soffan i morse, min make var lite täppt och jag hade svårt att inte höra hans snarkningar, men soffan funkar fint, jag har ju dessutom sällskap av två mysiga katter, som antingen ligger på mig eller bredvid mig och att det är alltid skönt att inte var helt själv..

mannen sov ovanligt länge, så jag hade väl tid att få igång stressen och nervositeten över ännu en dag på soffan, men jag gjorde något som faktiskt förvånade mig själv en aning..
jag föreslog att vi skulle åka till stan..

och ni vet ju, jag bland en massa stressiga människor, som springer på en stirrar på en och undrar hur man kan gå klädd så där, ja jag kan dra upp fler alternativ, men låt det vara bra en stund...
efter gårdagen kände jag att vi behövde göra något tillsammans även om det skulle var fruktansvärt jobbigt för mig...

jag vet ju att en söndag är det knappast packat med folk på stan, de flesta brukar dra sig till Elins esplanad, och det var lite liv och rörelse visst, men de flesta höll sig ändå ute, satt på fik och liknande då det var riktigt skönt väder, en aning blåsigt...
men man kan inte få allt...

vi strosade runt lite på commerce och det blev en del shoppat faktiskt...
till mig själv, äppelskrutten får vänta..

en snygg klänning/tunika ifrån bondelid,
halva priset och ett riktigt fynd...






















ett par nya solglasögon. då jag lyckats med konstycket
att både köra över ett par, och glömma ett par på biltaket när vi åkte iväg,
hittade dem visserligen när de flög av, men riktigt desamma var de ju inte..












lite lagom shopping, och alldeles nyligen hittade jag....
ett glitter skal i rosa, till...
just precis äppelskrutten...
är i valet och kvalet, har länge letat, men hur många skal behöver man egentligen..
det snyggaste jag har håller visserligen på att flagna i färgen, så vi får väl se...

och ingen blir väl förvånad om det dyker upp...

som sagt det har varit en riktigt bra dag, så vi slutar där..
breven är inte skrivna, och mycket är inte bearbetat, men det kommer i sinom tid...

härligt att höra att du mår bra också Linda L, och att ni trivs så bra i eran stuga..
härligt med ett sommarställe dit man kan åka och glömma vardagens bekymmer..
njut nu i fulla drag min vän <3

stort Grattis också till Micke som simmat vansbrosimmet, så himla bra gjort :)

njut nu av resten av söndagen, och hoppas ni får en bra vecka, vare sig ni har semester eller inte.

/XOXO

1 kommentar:

  1. Härligt vännen! Kul att du orkade gå och shoppa lite, och det du köpte var verkligen ursnyggt! Klänningen var supersöt, riktigt avis, vill också ha:)
    Ni är såååå välkomna, det vet du!
    Hälsa!
    Massa Kramar

    SvaraRadera