låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

torsdag 21 juli 2011

en ny dag..

Jag vet att det jag skrev igår inte fick någon att skratta precis, och inte var det direkt censurerat heller..
men så är det med den här ångestprylen, att ibland är det så förbannat illa, att ja...
men kanske bara ser  en utväg...

man har liksom svårt att sålla bort de där negativa tankarna..
och är man trött, man behöver inte vara ett geni för att inse att då existerar ingen sållning alls..
och det var vad ni fick läsa igår..

jag skriver det som känns för stunden och hur det kan växla lika tvärt och oväntat som ett åskoväder.
för växlar, ja det gör det verkligen...
dock har vädret ingenting med saken att göra i mitt fall, även om jag vet att jag har många fina vänner runtomkring mig som mår rent piss vid väderväxlingar..
tänker på er <3

så hur har vi det idag då...
ja, ska vi känna efter lite granna...
så trött att jag inte riktigt vet vilket ben jag ska stå på..
inte varit ledsen eller haft någon ångestattack idag, så en bättre dag är det helt klart..

men att få ordning däruppe..
nej det funkar inte, inte ens en relativt bra dag...
tröttheten kommer väl förmodligen ta ut sin rätt senare och då blir det väl svårare att ta stå emot..
men nu är nu och nu låter vi det vara så...

jag har nämnt det tidigare att om jag har inbokade saker tidigt på morgonen och kommer upp..
ja då går jag bara på sen, och så har det varit idag.
iväg till kuratorn och ännu ett bra samtal..

cappuccinon som inte hann att drickas innan fick jag när jag kom hem, det är den stund på dagen då jag sitter och får min lilla egentid, den slarvar man inte med...

sedan kom dammsugaren fram igen, för andra gången den här veckan..
ja och sedan blev det en timmes promenad med mannen uppe i spåret..
testade en antimygg app, och nja funka gjorde den inte, så antingen skipar vi spåret nästa gång eller så blir det ett bad i mygga...

sedan var det dags för en halvtimmes meditation, gick helt okej faktiskt.
och sedan, ja då var det filt och kudde i soffan och en tupplur på nån timme, ska tilläggas att jag sovit 2h i sträck inatt i två omgångar i soffan, vilket inte är så idealiskt...

sedan hem till mamsen och vattna katten lite, och sedan hem och åter till soffan..
mycket soffa blir det, så det känns som om den börjar forma sig efter mig...

snart är det dags för min semester också, jobbar två dagar nästa vecka och sedan åker vi till Öland.
jag hoppas det kommer fungera, jag är orolig det kan jag inte förneka, ni vet hur det gick förra året,
men i år är vi där mycket senare och det borde göra att många börjat jobba..

jag har velat fram och tillbaka, men vi åker..
det beslutet måste jag ta, har jag tagit...

slutligen innan ni tröttnar på mig...
ingen blir väl förvånad..
när jag visar mitt senaste inköp...


















rosa glitter....

vill också passa på att ge all min kärlek till alla ni underbara som följer min blogg, som skickar sms, skriver kommentarer både på bloggen och facebook, det värmer ska ni veta och ni är helt underbara <3


/XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar