låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 16 juli 2011

Det funkar så här

Jag ska inte censurera mig och det har jag sagt från början, och jag ser inte mitt bloggande från något annat håll än mitt, det är mina känslor och mina tankar...

Men jag vill klargöra en sak, som inte är helt lätt att förklara, men det är ändå så det fungerar...

Min underbara make skulle aldrig tänka att jag vore värdelös för att jag inte klarar vissa saker, han kräver inget annat av mig, mer än att jag blir frisk och som vanligt igen. Han vet och känner mig och han är orsaken till att jag orkar fortsätta...

Men min hjärna, mina tankar och känslor styr mig, och jag vet att de får mig att tänka negativt, för det är så det fungerar, jag vänder det positiva till en lögn som inte finns.

Om jag mår riktigt förbannat dåligt så kan en replik som "jag ska hjälpa dig med det där" bli till "du klara inte av det där, lika bra att jag gör det så det blir rätt" för det är så det funkar.

Min make är allt för mig, men jag tolkar och analyserar mycket, och det blir fel... Men det är därför som det är så bra att du talar om för mig hur du känner..

All min kärlek<3

/XOXO


Skickat från min äppelskrutt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar