låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

måndag 31 oktober 2011

sista oktober..

Vad hände..
hur kan det redan vara november i morgon..
fattar inte var dagarna har tagit vägen..

det har varit tunga dagar..
och jag önskar att jag slapp den här frossan jag har..
fryser och svettas om vartannat..
jag vet att det inte är feber, men att bara gå upp och ned för trappan..
ja det är som ett träningspass just nu..

nya tabletten som är på väg in i systemet,
och den gamla som är på väg ut ur kroppen..
abstinens kanske..??

vad det än är så är kroppen inte min längre..
den styrs av darrningar och kramp..
inte det roligaste när jag snart ska iväg till jobbet..

men jag gör mitt bästa..
som jag alltid gör och hoppas att det ska räcka även idag..

det jag tog upp i gårdagens blogg var kanske en känslig fråga för många..
men det behöver sägas och uppmärksammas..
inte för att det inte gör det, men ibland kan det som uppmärksammas för mycket få helt motsatt effekt.

jag kan ändå inget göra så varför ska jag lägga mig i..
helt fel...
sjukdomen behöver konfronteras direkt när varningssignalerna syns..

jag säger inte att jag vet hur man ska göra eller hur det ska göras...
men bara man gör något..
försöker att se personen ifråga, som inte längre kan tänka förnuftigt..
att skälla och gapa hjälper inte...
att säga att vad bra att du gått ned några kilon, men nu räcker det hjälper oftast inte heller..
att tvinga personen att äta hjälper heller inte..

Man måste inse hur sjukdomen bryter ned psyket på personen..
och inte ge upp..
att få en anorektiker att inse att hon är sjuk är svårt, men inte omöjligt..
man får börja med små steg...
men blunda inte för problemen...

så det var dagens allvar..
nu till något helt annat..

Det är någons födelsedag idag...

STORT GRATTIS BRITT-MARIE!!!

..som fyller 50 idag..
hurra på din dag, hoppas det blir en skön dag för dig..
Du förtjänar ompyssling och naturligtvis en massa kärlek till dig..

det är skönt att tillhöra en familj som bryr sig så mycket om en, som ni gör..
och från första stund har jag alltid känt mig välkommen, tack för det..

så nu har vi en ny vecka framför oss..
vet inte hur den kommer att bli..

ärligt..??
inte så hoppfull på en bra vecka..
då sömnen spökar för mig och är ett jätte problem..

antingen så somnar jag inte..
eller så somnar jag och drömmer så konstigt att jag inte vet vem jag är när jag vaknar..
och detta resulterar lite i att man faktiskt inte vill somna..
något inom en säger till dig att det är en hemsk plats du kommer till om du somnar..
och då somnar man ju inte..

och jag kan/vill inte somna med hjälp av sömntabletter varje natt..
för jag blir alldeles för trött dagen efter..

onda cirklar...
och jag kommer inte ur dem...

SUCK!!!

ha ett bra höstlov ni som är lediga...

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar