låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

onsdag 19 oktober 2011

halsont och min nya medicin...

Idag hämtade jag ut min nya medicin, och i morgon är första dagen med dem.
Jag vet inte hur det kommer att kännas, men JAG vet hur jag oftast reagerar på nya mediciner.
Man läser igenom biverkningarna och självklart får man allt på en gång..
Det är ju så jag fungerar...

Fördelen..
JAG vet att jag reagerar så här, och jag vet att mår jag konstigt imorgon så...
ja då kan vi skylla det på tabletten..
Lite fiffigt ändå eller hur..
Dock ser tabletten rätt giftig ut, så jag är lite skeptisk till hur jag ska få ned den..













giftigt värre...
men från botten finns bara en väg och den är uppåt och så är det...


Jag har tänkt, någon som är lite förvånad..?
Tänkte väl det..

men allvarligt, igår när jag dammsög, städade toaletterna och slutade med att göra ett yogapass, så insåg jag att jag faktiskt fungerar lite bättre när jag INTE tänker för mycket.

Jag fick mig en riktig tankeställare i helgen, insikt är kanske inte rätt ord, men några ord fick mig att börja fundera på min egen verklighet och andras.
Det kommer i små etapper och ibland när jag är för långt borta kommer jag inte åt det, men som sagt om du pinkar på en sten....

min verklighet är inte sund på något sätt och det vet jag, men det har varit min verklighet så länge att det är svårt att ändra på. Att helt plötsligt börja se sig själv som kanske andra gör.
Det går inte över natt, men ett litet frö....

Jag önskar vissa saker vore annorlunda...
att jag inte tänkte så mycket på mat och vikt..
att jag inte tänkte så mycket på vad andra förväntar sig..
att jag inte tänkte så mycket på att göra allt för andra och sällan för mig själv...
att jag inte tänkte alls ibland....

det är svårt att leva här och nu..
när man inte gjort upp med det förflutna, och när det är det som format den som man är idag..
Jag är lite skadad, kanske mycket skadad..
men skärvorna kommer förmodligen bli en helhet så småningom..

Jag vill gå på Lindas party imorgon...
so what om tabletterna gör mig konstig...
so what om halsen gör ont...

jag äter ju strepsils...
vill rekommendera ingefära faktiskt, riktigt skön för halsen..
lite reklam också...

jag vill så gärna välja livet..
och idag gör jag det..
för jag är inte ensam...

Tack älskade make
Tack Tina

utan era samtal i helgen så hade jag aldrig fått veta..
på riktigt veta vad mitt val skulle medföra..
och det har gjort mig tveksam till mitt val...

...så kärlek till er och alla ni andra som tänker på mig och ger mig nytt hopp..

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar