låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

måndag 24 oktober 2011

upp..upp..upp.. och ned igen.

Ja förra veckan och helgen var full av aktiviteter som jag faktiskt inte avstod ifrån.
Förkylningen sänkte mig inte och inte de nya tabletterna heller..
so go for it...

och det gjorde jag..
jag tvekade, velade fram och tillbaka..
men stod på mig..

nu eller igår kväll fick jag betala priset...
somnade i soffan av ren utmattning, länge sedan nu..
och sedan började darrningarna och kramperna bli värre och värre..
att bara komma i säng var som ett träningspass...

fick lyfta upp benen i sängen med hjälp av armarna.
De gick inte att lyfta från golvet..
och sedan när de hamnat på plats i sängen, kunde jag inte röra på dem utan de låg där de låg..
fick ta en tablett och efter en halvtimme, timme kunde jag röra dem igen..

jag pratade om att känslan inte var otäck förut..
men det här var inte roligt kan jag meddela..
att inte kunna röra sina ben..
det är som om delen av hjärnan som styr dem bara lagt av.

För du tänker att ni går vi, men något är liksom felkopplat..
kanske skulle jag ha tagit tabletten tidigare under dagen..
men nu vet jag att jag behöver den..
inga mer onödiga risker med att mixtra med tabletter som man uppenbarligen behöver..

och idag..
nej det är på väg ned igen och hela kroppen värker...
både på utsidan och insidan..
som om den inte är min längre..
som om man är avskärmad från den..

så trött att jag slumrar i soffan..
från att känna att jag faktiskt var på väg uppåt..
känns detta som ett tungt nederlag..
och vems är felet..

behöver det ens sägas..
det är helt och hållet på mig..
som sagt man får betala priset..

ska jag låta detta hindra mig nu..
när jag äntligen gick framåt..

ärligt..??
jag kan inte svara på det..
men jag trivs inte i mörkret och med den här kroppen..

NEJ TACK....

nu vill jag avsluta med att tacka underbara goa familjen H och Micke också naturligtvis..
för en toppenkväll, avslappnad och skön..
underbar mat, vissa samtalsämnen kanske inte...
men jag kan vara mig själv, som jag är..

Så mycket kärlek till er och miljoner tack för den fina presenten...
kommer bild på den när den är uppsatt..

nu lite bilder ifrån mamsens nya lägenhet..
vi var där igår och hälsade på..
                                       








lägenheten är jättefin...
och att det kommer in så mycket ljus gör mycket...


tar en dag i taget...
man får gå tillbaka för att komma framåt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar