låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

torsdag 20 oktober 2011

Förkyld.. me no like

rinnande näsa dumma näsa..
halsont och hostattacker...

VARFÖR...

ja någon har sagt att när man väl slappnar av då bryter det ut..
slappnar av..??
hm..
ok kanske har den här veckan varit snäppet bättre än förra..
men slappnat av vet jag inte om jag gjort..

nåja..
såklart kunde det vara värre..
jag är inte sängliggande, soffliggande i och för sig..
men jag hävdar med bestämdhet att det inte är samma sak..

jag ska ju på party ikväll..
orkar jag..??

SÅKLART..

jobb imorgon..
orkar jag..??

ABSOLUT..

varför tror jag inte riktigt på mina egna ord..
kanske för att jag så gärna vill..
att jag glömmer bort hur dimmig jag känner mig..
trött i kroppen likväl som knoppen..
men jag är uppe och det måste vara ett plus i alla fall...


vill verkligen inte detta nu..
gudarna är emot mig..
eller kanske någon annan osynlig kraft jag inte känner till..

laddar med te, näsdukar till max och strepsils ingefära..
mer kan jag inte göra, hoppas bara det inte eskalerar mer..

tog nya medicinen idag..
inte giftig..
känner inte av den alls..
positivt där i alla fall..
eller..??

BLÄ..

jag har inte varit förkyld på länge..
kanske ändå bäst om jag stannar hemma ikväll..

nej..
jag vet inte.
men Linda vet hur läget är..
jag VILL verkligen gå...

nu slutar jag innan jag börjar tjafsa mer med mig själv..
aldrig bra att bråka med sig själv..
för JAG förlorar alltid..
konstigt..

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar