låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 22 oktober 2011

dumma förkylning...

Vill inte....
näsan rinner och är röd som hos den värsta alkisen..
hostar utan att något kommer upp..
halsen ömmar och pratar man för mycket, vilket inte borde vara något problem för mig..
men ändå..
då hörs man knappt till slut för slemhinnorna torkar ut och det av fler orsaker än bara förkylningen..
ni som äter antidepressiva och ångestdämpande vet ju att de torkar ut hinnorna de likväl..

laddar med te, ja jag ska inte dra visan igen ni hörde den sist..
men ni vet inte hur det gick på torsdagen...
gick jag eller gick jag inte... ja det är frågan...

jag gick faktiskt...
och samtidigt som jag blev lite fattigare...
ja jag kunde inte låta bli...
så var det trevligt..

stressande för mig... visst
men underbara Linda är ju den perfekta värdinnan..
och hon öppnar sitt hem för alla och snacka om fint hem..
det syns att hon jobbat med inredning om man säger så..
skulle behöva ha henne hit hem till oss tror jag..
men jag skäms för mycket för att visa vårt hem för någon..

nåja...
jag gick och även om jag var först att lämna så var jag där..
borde vara stolt...
känner det inte riktigt än..
men jag är glad att jag gick..
och fick lite råd och tips av underbara Therese..
jätte kul att träffa henne och Paula också..

som sagt jag håller mig mest inomhus..
och speciellt nu när förkylningen dämpar mig..
kombinationen med nya tabletterna gör mig lite lummig faktiskt..
konstigt nog inte på morgonen, då jag tar tabletten..
effekten verkar komma mer på eftermiddagen..

kan inte förklara det riktigt..
men man känner sig lite darrig samtidigt som man känner sig lite berusad..

det är faktiskt inte otäckt..
jag är ju van vid konstig medicin som gör än det ena och andra..
och än vet vi ju inte effekterna helt klart..



så igår var en stor dag för mamsen då hennes flytt gick av stapeln..
som ni misstänker var jag inte med, men hjärtat var där och hjälpte till...

Hon var stressad lilla mamsen och det var kaos överallt..
tur att hjärtat och min bror kan behålla lugnet och styra upp det..

jag jobbade ju igår..
laddade så gott jag kunde..
men Cecilia fick göra det mesta och för en gångs skull tog jag inte kontrollen..
kändes ganska ovant, men jag var trött och lite hängig..

men jag fixade det också..
och hade riktigt mysigt med Cecilia som är världens goaste...
Tack för en skrattfylld och mysig kväll <3

och gulliga Colleen kom in och kollade med dig om jag orkade..
har jag inte de underbaraste vännerna i världen eller vad..??

idag blev det lite annorlunda än det brukar vara på våra lördagar..
inget melodikrysset på morgonen..
men det blir i morgon, man kan lyssna på det i efterhand har vi lärt oss..

och då det var en hel del kvar att göra med mamsens flytt..
allting som skulle till lägenheten flyttades visserligen igår...
men en del saker som min bror skulle ha behövde flyttas på..

och sedan behövde mamsen hjälp att komma igång i lägenheten..
som ni förstår är jag inte med..

kaos och oreda är något som jag inte klarar av..
lyfta och bära är ett helvete för min nacke och mina axlar..
och sedan en grotesk förkylning på det..

nej, jag får hälsa på mamsen en annan dag..
jag vet att hon förstår..

och ikväll..
ja då ska vi äntligen hem till Tina och Mattias..
vi har pratat om det hur länge som helst..
typiskt att man blir sjuk..
men jag har redan kollat läget och för dem gör det inget..
så då åker vi dit..
ska bli jätte trevligt..
bara jag och hjärtat och hela goa familjen H.

och jag ska också göra en fabriksåterställning av äppelskrutten..
förhoppningsvis är det allt som behövs för att få den att bli mer normal igen..
tack Håkan för det rådet..

så nu kurerar vi oss och vilar så vi orkar ikväll..
vi och vi, jag menar JAG och mitt andra jag... ;)

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar