låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

fredag 14 oktober 2011

tankar en sen fredagskväll..

det är kallt, minusgrader och kylan är inte bara ute..
den tränger sig in i märg och ben och man märker det inte förrän det är för sent..
för sent att göra någonting åt det..

det handlar inte om att man är kall mot sin omgivning..
för kylan stannar inuti och känns bara obehaglig för dig..

idag har jag funderat mycket på hur jag ska göra för att försöka läka mig själv..
få mig att inte ta för allvarligt på saker och ting..
och speciellt att inte lägga ned all min energi på jobbet..
att inte ta på mig för stort ansvar..

hur tror ni det gick..??

Visst åt skogen..
och nu har jag fått det svart på vitt..
det spelar fan ingen roll vad man gör..
allt går åt helvete ändå..

så nu är det bekräftat än en gång..
det lägger bara mer ved på brasan..

jag är rätt värdelös och klarar inte av det..

jag kan inte prata med någon om det..
för bara jag kan göra någonting åt det..
och mannen är så trött stackarn..

jag vill inte belasta honom med all skit just nu..
så nu är det soffan som gäller..
mina demoner..
mitt helvete...

önskar någon gång att man kunde säga NEJ...
nu får det vara nog..
men jag klarar det så där..

det funkar så här...
om inte jag gör det så blir det inte gjort..
och då MÅSTE jag göra det..

ja ni förstår..
demonerna jag kämpar mot..
är MIG och MIG...

jag sätter ribban..
och det alldeles för högt..
för då misslyckas man..
och det är ju vad som förväntas av en..

så vad är jag ett misslyckat fiasko..
troligtvis..
jag har ju hört det genom hela livet..
så varför inte..

Hej jag heter Åsa och jag är misslyckad..

Blä!!!

nu skiter jag i allt...
orkar inte mer..
allt jag gör blir ändå bara fel...

åt helvete med allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar