låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 29 oktober 2011

natt med propavan..

jag hade inget val kände jag igår när jag kom hem.
Efter flera mer eller mindre sömnlösa nätter behövde jag få sova,
och det var en lugn natt, förutom att näsan täppte igen och halsen blev torr.
Men inga konstiga drömmar...

Tack och lov och skönt med en medicin som gör det den ska...
Jag börjar känna av den nya medicinen, och det är tufft ska jag säga..

känns som att ha feberfrossa..
men svettas en sekunden och fryser nästan ihjäl i den andra.
Och med allt folk som var på bion igår..

HJÄLP!!!
det var en riktig utmaning..
och så trött jag blev, men man håller god min..
skämtar med kunderna medan svetten rinner i pannan och benen skakar..
men man kör på som vanligt, för vad annat kan man göra..

förkylningen gör ju inte saken bättre..
tung i huvudet, ont i halsen och en näsa som bara vägrar sluta rinna.
Man skulle ju kunna önska att allt inte kom på en gång,
men såklart inte..

livet är ju fullt av överraskningar..
"SUCK"

och nu blir det en lugn helg..
måste vara förberedd på en ganska lång dag på jobbet på måndag..
och energin som egentligen inte finns, den måste komma fram..
frustrerande...

och på allt detta känner man att man "måste" göra det ena och det andra...
man "borde" göra det och det..
men det orkar man inte och då blir allt bara så förbannat jobbigt..

jag hade ju kommit igång med träningen..
gått ned några kilon och nu är jag fast i soffan..
vill inte..

men just nu handlar det inte om vad jag vill...
utan vad jag orkar..
och dammsugningen idag gjorde mig inte pigg precis..
en kall dusch och sedan däckade jag i soffan..

lite Dharma & Greg..
och lite middag..
kanske somnar jag..

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar