låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

måndag 10 oktober 2011

så ännu en ny vecka..

ja, det är måndag..
en biofri måndag faktiskt, men jag har haft att göra ändå idag.

det har varit en jobbig natt, även om jag sovit i min säng.
men mardrömmarna..
ja jag vänjer mig inte.

lemlästade söta små kattungar.
vill bara skrika och vaknar av illamående.
tar två timmar innan jag inser att allt bara var en dröm.
inga blodiga yxor i närheten.

blä...

men nu är det faktiskt bara en vecka kvar tills jag ska få träffa en ny läkare.
och förhoppningsvis få nya mediciner och slippa känna det så här.

gjorde något idag som jag kanske inte borde ha gjort.
men jag tyckte på en liten skala att jag var värd en liten present.
jag har ju trots allt tagit mig till stan idag.

och jag har gått genom Commerce, hela varuhuset.
bara för att utsätta mig för ångestladdade situationer, och se att jag fixar det.
jag gör ju det, men med små steg åt gången.
så jag köpte mig en parfym.

och ni känner mig.
så jag behöver inte tala om att jag från början utgick från flaskans utseende.
men den luktar faktiskt ganska gott också...













det har varit en jobbig helg..
jag kan inte säga mer, och när tumultet lagt sig så kommer tårarna.
man känner sig rådlös och man har svårt att sätta ord på känslorna.

jag hoppas att inte fredagen kommer att påverka mig imorgon när jag ska jobba.
Jag vet ju att platsen är förknippad med olust efter händelserna i fredags.
och det påverkar mig naturligtvis...

men det blir förhoppningsvis en toppendag för min man imorgon.
och vi håller alla tummar för att pjäxan ska bort.
och att han kan börja rehabilitera foten så fort som möjligt.

just nu är han mest uttråkad...
trots att han gör det mesta här hemma..

önskar så att jag var en bättre fru..
kanske är det det han behöver..

kanske..???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar