låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 13 augusti 2011

tystnad..

kanske inte helt tyst, men läget var ett helt annat i morse..
inga störande moment vid frukosten, lite lagom soft med melodikrysset.

naturligtvis kom dammsugaren fram,
lite skit i hörnen blir det uppenbart när man har två katter hemma som härjar lite grann..
men de har blivit så bortskämda så...

Tack snälla mamsen och Gunvor och Lennart för att ni alltid ställer upp <3

att vara hemma igen, ja det är så skönt..
alla saker precis där de ska vara, långa varma sköna duschar..
visst springer det omkring barn här, men de är betydligt färre och man kan stänga in sig,
få ljudet att försvinna en stund..

idag har jag faktiskt inte riktigt känt igen mig själv...
på ett positivt sätt ska tilläggas, då jag faktiskt kan säga att jag mått hyfsat bra...
jag är själv förvånad...

men det är bara att gilla läget och njuta av det här nu..
vem vet när det vänder, och jag ska inte analysera det just nu..
för jag lovar det kommer förmodligen bli tid till det också...

jag vet att jag ska vara ganska försiktigt med alkoholen, då den förstärker effekten av mina tabletter,
naturligtvis har jag pratat med läkaren om det och fått ok..
vilket känns bra en kväll som denna när man kan sitta ute på altanen och ta sig ett gott glas rosévin,
kan det bli mer perfekt.. <3

vi hann med en liten promenad på förmiddagen också, och en del har blivit tvättat...
antingen man är hemma eller borta så växer berget med tvätt,
man kommer liksom aldrig ikapp känns det som, och då är vi ändå bara två!!

vår goa granne gav oss ett fint erbjudande,
att få plocka äpplen i deras trädgård, palla med tillåtelse kan man kanske kalla det...
tack snälla Cecilia, blir nog säkert en äppelkaka i veckan...

nu till något helt annat, ni vet tabletterna som var på vift..
jag fick ju en leverans som jag nämnde, men den andra som skickades dagen efter vi kom till Öland, den har vi inte sett röken av...

man undrar ju lite...
och om någon lagt vantarna på det, så lär nog personen i fråga inte må så bra,
om man inte vet vad de är till för...
ja ni vet ju själva hur jag mådde i början..

vill också passa på att lyckönska Tina på sitt nya jobb, som hon precis har börjat..
är övertygad om att allt kommer att gå bra..
Kram och njut av lite ombyte, tror det är precis vad du behöver <3

nu ska vi trassla in oss lite i ett hårresande äventyr..
Disney´s bästa på mycket länge..

Kram på er alla underbara läsare, vänner och familj...
ni betyder allt <3

/XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar