låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

onsdag 24 augusti 2011

idag är det rätt risigt

ja om gårdagen var udda, så bjöd morgonen på en annan udda upplevelse...
dels ljudet av hamrande på rör, finns bättre sätt att vakna på kan jag meddela...
och sedan när min underbara make kom upp med frukost, skulle jag bara gå på toaletten först...

jag säger bara, kroppen hur fungerar du egentligen...
kallsvettades och fick andnöd, en riktig panikattack på toaletten...
nu håller jag faktiskt på att dö, min första tanke...
som alltid den värsta tänkbara...

ont i muskler och delar av kroppen..
ja, visst kan man ha träningsvärk, speciellt efter allt igår när benen krampande..
men detta var rent ut sagt, kramp överallt, kan inte beskriva det på något annat sätt..
kramp där man inte trodde det kunde finnas något som det överhuvudtaget kan krampa i..
men jo då, den här kroppen sköter sina kramper lite som den vill...

och där satt jag på toaletten, visste varken fram eller tillbaka...
skulle jag gå därifrån när jag var klar och kanske eventuellt dö på kuppen...
gör ett försök och kommer ut till ett fint uppdukat frukostbord...

vet inte hur jag tog mig till soffan men dit kom jag och sedan...
ja då satt jag där med armar och händer som skakade som den värsta jordbävning...
en andning som jag INTE ska använda mig utav, snabba flämtande andetag...
och vad gör jag nu då, kan ju inte greppa något...

på skakig hand skickade jag ett sms till min man som satt nere i köket och jobbade...
"snälla hjälp mig"....
och han kom upp tog mina händer och hjälpte mig som alltid med andningen
och sedan fick han mata in den tablett som ska ta bort det värsta av krampen...
för de här små pillren, inget för fingrar som far runt som tornados...

men sedan efter bara någon minut blev världen sig lite mera lik igen,
så bra den kan bli en sådan här dag i alla fall..
och så kom Mamsen och gullig som hon här...
det finns ju inte så mycket jag kan göra för dig, så då kan jag väl få hjälpa er med tvätten...
och jag har ju förut talat om vilket berg det är och ni skulle inte tro mig om jag berättade det..

lite motvilligt, känns ju inte så bra att "morsan tvättar åt en", men hon fick med sig två sopsäckar...
och sedan åkte vi hem till henne, och bara tar det lugnt..
har fått kyckling, rättare mammas kyckling, som när jag var liten...
älskar den fortfarande och det är bara hon som kan göra den...
så skönt att bara vara här, så sällan vi umgås <3

får se när jag kommer hem ikväll, när rörmokarna är färdiga...
och mannen har gjort det han ska...

sköt om er nu...

Tänker extra på er Linda L och Linda G...
kroppen strejkar, extra kärlek och styrka till er<3

och mannen tack för att du var hemma idag,
så att jag fick en mysdag med mamsen långt borta från allt stök..
älskar dig <3

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar