låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 6 augusti 2011

lördag..

ännu en dag med vackert väder på Böda...
det känns att det börjar lätta på folk, många platser står tomma..
men det är som så mycket annat, jag kan inte styra över ångest, 10000personer eller 5000 spelar i det stora egentligen ingen roll..

var du än ska så är är det folk, man är aldrig ensam...
man har ingen riktigt tillflyktsort, mer än inne i husvagnen och även om man så gärna vill sitta ute i solen och få lite härlig sol på sig så fungerar det inte så...
vem vill sitta där på helspänn och vakta, vem som går förbi, vem som skriker...
kommer någon att stanna, prata...

och här sover vi...














nej det funkar inte så...
och som första året när jag var jätte dålig, så följer mannen med till toaletten och jag går inte ut därifrån förrän han knackat på min dörr och på så sätt talat om för mig att kusten är klar..

man vill ju trots alla år man varit här, se sig omkring...
absolut, vad är samma, vad har förändrats och vissa affärer vill man besöka när man äntligen är här, så är det ju bara, men vilken behållning har jag egentligen av det när benen vänder sig inåt i kramp..
man möter knappt kassörskan med blicken och alla andra som är där, de stöter emot en och man har ingen kontroll, ingen alls...
What so ever.... och jag hatar det

lite shoppade fynd idag..




















idag har jag legat några timmar och sovit i husvagnen, men vi försöker gå en timme per dag runt campingen, och då märker man att det blir lugnare, men här och där kommer en galning på sparkcykel eller vanlig cykel, och nära på rammat en...
det är tufft, och redan förra året var det jobbigt...

en riktigt underbart kul bok jag läser just nu..













men idag tänkte jag lägga upp lite bilder, så att allt inte blir så deprimerande att läsa, men så är det, oavsett folkmängd, jag passar inte här med min psykiska ohälsa, där jag har svårt att ha folk omkring mig...
jag har ju svårt att ha folk jag känner omkring mig ibland om de är fler än 2-4st och här är alla okända okontrollerbara...

här sitter vi och äter och löser melodikrysset...














imorgon är en bra dag för oss, måndag kanske rentav lite större...
får se vad vi kan få ut av dem, men en sak vet jag...
i morgon kommer solen skina på oss oavsett vad väderrapporten säger...


lite sköna kvällsbilder ifrån stranden...






















ännu en dag...
ett steg i taget


/XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar