låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

fredag 17 juni 2011

fredagskväll..

det blir aldrig som man tänkt sig, så är det nog...
och jag hade väl inte tänkt mig en jätte lugn kväll direkt, utan en normal fredagkväll
och vad får vi...

systemfel mer eller mindre en halvtimme efter att jag anlänt, och datorerna lägger av helt...
min första tanke, inte idag av alla dagar, efter allt så ville jag en kort stund bara ge upp...
men vad kan man göra, man är ju redan där, så bara att försöka ta tjuren vid hornen..

väntetiden är ofta inte så lång som man tror när man väntar i luren, men det kändes som en halvtimme..
och problemet var känt hos dem och felanmält, sedan kan man bara vänta och de kan ju inte trolla lika lite som vi...

och kom det inte igång efter en kvart så skulle vi få sälja manuella biljetter, och visst blir det så..
inget man har gjort på några år, och sedan underbara goa Cecilia som är ny har ju aldrig gjort det..
paniken kommer, men trots detta så lyckades jag ändå behålla lugnet...
vet inte riktigt hur det gick till...

och visst var det väl vissa saker man kunde ha förberett lite mer, men att få höra att jag var lugn..
kanske var det för att jag ändå kunde tänka att det finns ju ingenting vi kan göra åt det, det är ju inte så att vi kan trolla...

det blev en riktigt sen kväll, och jag är trött...
det mesta som kunde gå snett på jobbet gjorde det, för utan datorer är vi ganska blinda om man säger så.
men här är jag nu, hemma och jag fixade det...
jag vet inte vad som kommer att hända imorgon, men det är en annan dag...

jag försöker imorgon också, för lite stolt är man efter en sådan här kväll..
inte så att jag känner mig oövervinnlig, men jag kan alltid se tillbaka på den här kvällen och känna att jag gjorde mitt bästa och jag är faktiskt bra på mitt jobb..

vi hörs imorgon vänner, och tack för allt idag Sylva och Cecilia <3

/godnatt och söta drömmar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar