låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 25 juni 2011

det handlar om kontroll, och naturligvis midsommar

midsommar, blåsig, regnig och lite kallare än man önskat...
men så här är den ju, den svenska midsommaren.
Det handlar ju faktiskt mer om gemenskap än om väder, och om man får plocka sina blommor och klä midsommarstången i regn, vad gör det, men gör det ju ändå tillsammans.

tänkte på vännerna ute i såtenäs, många som man knappast aldrig träffar och saknar mycket, men stora sammankomster fungerar inte i min värld just nu, jag vill träffa er alla, men helst kanske två och två och inte i så stor klunga, det handlar mycket om kontrollbehov som ni kanske vet och jag hoppas innerligt att ni förstår och vet med er att jag saknar er <3

så vad hände här på midsommarafton, jo goaste Colleen och hennes underbara och väldigt underhållande barn var här och myste, bara mys, inga krav ingenting. Jag är glad att det fungerade så bra, när morgonen inte började så bra, och slutade lite i panik innan de kom, men det släppte lite att bara se dem och få krama dem.

ni vet ju hur det här, hemmet ska på något sätt spegla den man är, och här det dammigt och lite allmänt rörigt, ja då känner man sig missnöjd och vill aldrig ta hem någon för man skäms så, och lite så var det igår. Och inte för att jag inte minns hur det var för 9 år sedan, då jag var rent hysterisk med mitt röjande och som alltid slutade det i ett anfall innan gästerna kom, just för att jag hade tagit ut mig.

man känner igen alla symptom, men idag vet jag det med lite mer säkerhet och förhåller mig till det helt annorlunda än då, då jag knappt ingenting visste om min sjukdom.

men åter till gårdagskvällen, som på alla sätt och viss blev perfekt. Maken stod som vanligt för maten, och Mira sötnosen hade gjort pannacottan själv, visst överseende av sin mor misstänker jag, men helt perfekt och supergod, bild kommer i nästa inslag som heter midsommarblommor och pannacotta.

om vi ska återgå till det här andra, som är en del av min vardag nu, och som varje morgon gör det lite svårare att ta sig upp. Jag vet att det kommer bli tufft , vill egentligen inte lägga de orden i  min mun, men kvällen kommer att bli jobbig för mig, och jag kommer att bryta så fort jag känner att jag inte orkar, för imorgon ska jag ha energin att ta mig till jobbet också.

så vad händer ikväll, underbar Anders och Anneli har återigen lånat ut sitt hem till oss biopersonal och låter oss ha midsommarfest där, precis som förra året, och extra tankar till Anders och hans familj idag <3. Tack också för att ni öppnar upp ert hem för oss, ni är fantastiska <3

Jag känner alla på bion visst gör jag det, men det kommer bli spring, barn som man överhuvudtaget inte har någon kontroll över kommer att vara där, och återigen handlar det om kontroll. Visst kan jag slappna av lite extra med alkohol i kroppen, det är väl så med de flesta, men jag kan inte ta så mycket med medicinen då den förstärker effekten. Naturligtvis har jag i samråd med min doktor diskuterat att ett glas vin är helt ok, så vid speciella tillfällen blir det så..

jag tänker dock inte ge upp innan vi kommer dit, utan jag ska ta mig dit, bara där är ett steg vunnit, det vet jag och kanske blir jag bara trött och slipper anfall och då är ännu ett steg vunnit.
Jag kan gå bort en stund från allt också och bara meditera lite, för som jag tidigare nämnt, det finns många bra appar och program att ladda ned till äppelskrutten, och ja den går fortfarande att ringa på..
och med äppelskrutt menar jag naturligtvis min fabulösa Iphone..

STORT GRATTIS TILL PAULA :)
hoppas att du får en toppenmysig födelsedag, hörde lite skönsång här utanför misstänker att det var för dig. Mycket kärlek till dig på födelsedagen..<3

/hoppas att ni nu alla har haft och fortsätter få en riktigt härlig midsommar, tänker på er, och örlenfirarna hoppas ni har det toppen i eran fina sommarstuga

kärlek till er all kära vänner, familj och goa grannar <3

1 kommentar:

  1. Vi saknade er oxå. Men vi förstår... det blir fler midsommaraftnar ;o)Ni är alltid välkomna när ni vill. Stooor Kram Catrin

    SvaraRadera