låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

måndag 21 november 2011

vad hände här nu då..???

hmmm..
fick som sagt ett telefonsamtal i morse,
av en läkare som visste mindre än jag..


"du hade bett om det här telefonsamtalet" ??
Ja men självklart vill jag att en läkare som inte jag inte känner,
som inte känner mig ska ringa upp mig för att kolla att min medicinering,
som han inte bestämt, fungerar bättre än den andra..

naturligtvis var det så jag ville ha det..!!!

HALLÅ!!
han visste inte ens vad jag hade för styrka på mina tabletter,
och när jag förklarade att krampen var jobbig för mig,
ja då fick jag nya tabletter utskrivna..
1-6tabletter får jag ta och jag ska försöka hitta rätt dos för mig..

inget av det här ville jag..
jag ville ha något som hjälper mig vid skarpt läge..
snabbt in och ingen tablett man ska vänja sig vid..

Vad är detta för skit..

det enda som talar för att den nya tabletten är för mig..
är att den är rosa, precis som jag..











kan inte bli fel eller..??

alltså vad trött jag blir på all skit..
så nu dags att mixa och matcha...

gillar inte att behöva äta en massa tabletter,
men någon gång kanske något lyckas..

who knows...

så nu gick vi två steg bakåt och ett framåt eller..??
det är standard just nu känns det som..

och att det snart är jul underlättar inte trycket i skallen precis..
julklappar, julpynt, pepparkakor, julgodis, julfest, julbord...
JUL JUL JUL...

får jag säga det..
BLÄ!!!

jag vill verkligen ta till mig allt det här..
jag har klarat det andra år, men nu...
pressen och stressen ökar...

och jag säger, som min man inte vill jag ska säga..
MEN JAG VILL INTE!!

det kommer att bli jul även om jag är med på det eller inte..
även om jag inte går på julfester och trängs i affärer...
för nu är jag inte där...
kanske inte hamnar där heller...

jag har tappat bort en bit av mig själv..


julen ska vara mysig..
inte ge ångest..
men panik uppstår..


hur kommer det att bli..
var ska vi vara..
vad ska vi köpa...
hur ska jag hitta min känsla igen..??


ge mig styrka..


så idag, har varit omvälvande..
känslosam..
och så hittade jag till råga på allt en julklapp till mig själv..



















en guess -väska..
drömma kan man eller hur..

en annan julklapp redan inhandlad...






































ja jag kunde inte låta bli..
älskar ju den jag har, så varför inte...


suck..
har jag nu blivit den där shopping galna igen..
varför ska allt handla om pengar..


blir man lyckligare med en massa pengar,
ju mer man handlar desto lyckligare ... eller??
snarare tvärtom skulle jag säga..


för allt jag handlar tänker jag en, två och tre gånger om jag verkligen behöver det..
sedan kommer jag hem och har ångest i alla fall..


så vem är jag nu..
spillror som inte passar ihop..
drömmar där jag alltid skadar mig själv..
är det där vi är..??


vet inte..
hoppas inte..


men stark är jag inte..
hel är jag inte..


en annan dag..
en annan tid..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar