låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

söndag 13 november 2011

Fars dag..

ett litet ljus brinner på kyrkogården..
skulle gett vad som helst för att få höra hans röst, försöker febrilt hitta den någonstans däruppe bland dammiga bokhyllor, skitiga golv och ett allmänt kaos..
jag vill tro att ljuset gör skillnad, att han ser det och vet att mina tankar finns hos honom..

naturligtvis ett stort grattis till er andra underbara pappor därute..

var hemma hos svärfar med lite godis,
lakrits ska det vara så klart..
lite mumsig äppelkaka fick vi och en liten pratstund..
det var ingen lakrits i äppelkakan för er som undrar..

igår när vi såg "så mycket bättre" som är ett väldigt uppskattat program här hemma,
och när Laleh uppträdde, ja vad ska man säga allt hon gör blir till guld typ..
men det var inte dit jag ville komma, utan låten hon hade valt..

Jasons alias Timbukto låt "alla vill till himlen, men få vill ju dö"..
alltså jag tänker så här, vill man inte dö just för att komma dit..
alltså vad man än tror händer efter döden så vill man ju tro att man ska träffa alla man förlorat,
och kan då inte det var en anledning till att man just vill dö..
jag vet inte, men ibland tänker jag lite knasigt..
så häng inte upp er för mycket på det nu bara...

för övrigt, om vi bortser från idag,
så mår jag nog lite bättre, åtminstone säger min man att han märker stor skillnad..
jag är ju pessimist och märker inga stora skillnader, men kanske några små..

jag har börjat läsa igen...
jag har börjat skriva igen..
och igår ni som var här vet att jag började träna igen..

kanske har det varit en vecka med lite mycket aktivitet,
och därför jag inte kom upp helt ordentligt och har varit helt slut idag,
kan naturligtvis bero på att det är fars dag också,
många känslor i omlopp...

eller så mår jag bara piss.
PUNKT!

hursomhelst, nästa vecka blir nog något lugnare..
hoppas ni alla får en bra vecka..

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar