låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

torsdag 3 november 2011

grått och mera grått..

det är inte bara i håret som det gråa invaderar..
utan ser man ut så tränger det gråa nästan in i själen på en..

man vill inte mycket..
man orkar inte mycket...
men mötet med psykologen är det viktigaste för mig i veckan..
så JAG måste upp...

men i morse var det grått..
och verkligheten lika grå som drömmen..
vad var vad nu egentligen...

rutiner som följs varje morgon..
och ja det funkar för mig..
bryts det..
ja då står jag där och ser mig förbryllad omkring och vet inte var jag är..

tänkte att jag skulle försöka tvätta lite idag..
tanken var där hela morgonen..
och lite smått förvånad blev jag då jag upptäckte att jag ställt min urdruckna kaffekopp på diskmaskinen när jag kom in i tvättstugan...

hm...

ja det fungerar inte alltid som man tänkt sig..
och imorgon ska jag försöka börja läsa lite..
kanske..
om jag nu kan koppla bort de där tankarna..

frågade mitt hjärta idag hur han tycker att jag verkar må..
om han märkt någon förändring..

det går upp och ned hela tiden..
försöker väl vänja mig vid de nya tabletterna...

kroppen är dock inte min..
det är inte jag som styr den..
jag vill så mycket mer med den..
men den orkar inte..

behöver sova...
behöver få tillbaka energin..
behöver bli mig själv..

fast...
vem är jag då egentligen..
hur är JAG, när jag är jag..

den frågan kan man ju ställa sig..
för ärligt..
vet inte vem jag var eller vem jag kommer att bli..
kanske tar det aldrig slut...

kanske är det så här jag kommer att vara..
kommer jag att kunna leva med det..
förmodligen inte..

men en dag i taget..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar