låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

torsdag 24 november 2011

idag blev inte som planerat..

första gången på ett tag nu som jag sovit i soffan, men så blev det..
varken tre eller sex stycken snygga tabletter kunde få mig att må bättre..
och ingen sömn, eller väldigt lite på det..

ja inte den bästa av mornar precis..
och jag hade en tid att passa, som dessvärre blev inställd..
hade nog behövt ett samtal..

men jag kunde inte somna om, så jag var vaken vid åttasnåret..
fick lite lugn på morgonen och kunde dricka min cappuccino..
och sedan skulle Mamsen komma och hämta mig och vi skulle ta en sväng på stan..

det blev ju lite senare än jag tänkt mig så det var en del folk på stan..
och mamsen skulle ha ett par stövlar, inte lätt att hitta rätt par kan jag meddela..
hon och jag har definitivt inte samma smak..

men hon hittade ett par riktigt snygga faktiskt på dna som hon till sist köpte..
sedan gick jag in i väskaffären och suktade lite över väskan jag skulle vilja ha..
men det blir nog inget mer än det, lite dyr... eller extremt dyr beroende på vem man frågar..

sedan kom lilla mamma på att hon ville ha en långärmad tjockare tunika..
och den fick inte vara som en vanlig jumper, inte för mönstrad, inte stickad, ja
listan kan göras lång där också..
och vi gick runt och kikade och till sist blev det..
tro det eller ej.. inte en tunika..
utan en snyggare tröja med guld invävt och som slutade i strax vid höften..

jag är bara glad att hon hittade något som inte var en blå eller grön tröja, med ränder..
och att mamma handlar till sig själv är också ganska unikt..
så på det hela taget en bra shoppingtur för henne..

jag blev bara så trött att jag inte kunde gå när jag skulle till frissan..
så det var skönt att sitta hos världens bästa Ida och få en frisyr igen...
även om det gråa syns mer nu, men det är bara att färga..

så trött efter dagens strapatser att jag däckade ned i soffan när jag kom hem..
har ont i hela kroppen, och snart väntas lite goda varma mackor..
och imorgon kommer bli en tuff dag på jobbet..
men jag är i alla fall snygg i håret..

förbannar tabletterna lite och hoppas få sova inatt,
annars blir det nog jobbigare i morgon än jag räknat med...
och då räknar jag med att det blir ganska kaotiskt och mycket folk...

tack mamsen för skjuts och sällskap idag..
och tack Ida för att toppen klippning..

sedan ett stort tack för alla snälla kommentarer, styrka och kramar ni skickar..
värmer i höstmörkret kan jag meddela..

kram finaste vänner och min älskade make <3

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar