låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

onsdag 9 november 2011

Kommunikation och sömnlösa nätter

har egentligen ingenting med varandra att göra..
men är ändå vad det här inlägget kommer att handla om..

just nu har mina sömnproblem tagit över mitt liv känns det som.
Vet inte om det var att jag började tänka en hel del efter föreläsningen igår,
eller för att vi ska ha schemamöte ikväll..
ni som följt min resa vet att detta inte är det roligaste jag vet precis..

hur som helst så har min natt varit en aning jobbig,
för att uttrycka det milt..


jag skyller inte på att mannen snarkade för högt, för så himla farligt var det inte..
visst snarkade han, men det har varit mycket värre..
nej så illa var det inte..

jag gick igenom alla mina sömnappar utan att kunna komma till ro..
tankarna for runt i huvudet på mig, vi snackar inte om tennis,
nej nu snackar vi pingismatch på högsta nivå...

jag kan inte direkt säga något specifikt..
utan det handlade om allt som hänt, som förmodligen kommer att hända
och som man inte kan förändra eller göra något åt..
det handlade om jobbet, mötet, chefen och alla som jobbar där,
handlade om mamma, brorsan och alla runtomkring mig..

och ja att somna..
hm inte direkt..
när klockan var halv fem gick jag upp..

Huvudvärk och törstig...
gick ned i köket och mannen kom efter och undrade vad som var fel..
jag förklarade för honom, tror jag i alla fall för han gick och lade sig igen..
och jag...
jag plockade ur diskmaskinen..

sedan gick jag upp och lade mig..
tittade efter skuggor i taket tills hans klocka ringde och han gick upp..
somnade väl någon gång när han åkte iväg till jobbet..

så till sist 3 och en halv timmes sömn..
det har liksom gått i slow motion i dag kan man säga..
ett besök hos min psykolog och sedan mötte jag Marjo på stan,
har inte sett henne på evigheter fick en värmande kram av henne..

sedan hem och fram med datorn,
för efter mötet så tror jag inte jag kommer orka blogga..
nu eller aldrig typ..

så till huvudämnet egentligen..
KOMMUNIKATION!!

att det ska var så himla svårt att säga det man vill..
vissa har absolut inga problem och jag avundas dem faktiskt..
visst ibland kan det kanske vara bra att hålla inne vissa saker, som blir svåra att ångra..
men att inte kommunicera alls det är värre, för man vet ju ingenting..!!

jag är lite sådan, som har svårt att kommunicera..
bara för att jag och hjärtat redan gått igenom allt det här förut,
så tror jag att han ska kunna tolka mig utan att jag behöver säga något..

och säg något förhållande som fungerar så..
INGET..!!

så jag måste lära mig att försöka säga saker på rätt sätt,
svårt kanske på rätt sätt, men prata det både behöver och måste jag..
hur ska det annars fungera..

folk kan ju inte gissa hur man mår,
om man inget säger..

och tyvärr kan man uppfattas som tvär, när man kanske bara känner sig missförstådd..

ett tydligt exempel var igår när vi skulle på föreläsningen..
mamma hade beställt våra biljetter, till mig och mannen och henne och en väninna..
och jag trodde ju att vi skulle gå tillsammans då..

men igår visade sig att det var inte riktigt fallet..
mamma blev hämtad av sin väninna och jag åkte med mannen..
och vi satt långt bak för att slippa allt folk..
medan mamma och hennes väninna satt långt fram..

mamma frågade om vi skulle sitta alla ihop för min skull..
men jag snäste nog av henne lite mer än jag tänkt och sa att sitt du där framme,
så sitter vi här i bak..

för mamma handlade det om min ångest och göra det lättare för mig,
och för mig handlade det mer om att umgås och sitta tillsammans och lyssna..

men när man inte kommunicerar så blir det så här tyvärr..
och man vill ju inte ha det så..
man vill inte uppfattas som tvär och sur..
för sådan är jag inte..
åtminstone så tror jag inte det..

likadant är det på jobbet..
kommunikation som inte fungerar..
och det blir kaos..
mer kaos än vad man klarar, då man har sin beskärda del ändå..

ska sova gott i natt..
proppad med sömntabletter..
för jag orkar faktiskt inte tänka mer..

en dag i taget
en natt i taget
en förändring tar tid
ge det tid annars trillar man tillbaka


Tack för ordet och lycka till med träningen Therese :)

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar