låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 19 november 2011

helgledighet..

om man inte räknar fredag dit vill säga,
för fredagar är som bekant biojobb -dagar..

nya biomater har vi fått,
riktigt fina och underlättar trycket på kassorna betydligt..
tyvärr går inte informationen ut till allmänheten så bra,
så de flesta vet inte om dem, men ju fler man visar desto mer brukar det ju spridas..

tyvärr fungerar inte allt så bra som de nya biomaterna,
men nya datorer är på gång, så vi får väl hålla alla tummar vi har..

jag har haft tuffa dagar, och de fortsätter..
sömnen och drömmarna spökar ju rätt mycket,
och samtal som rör upp så mycket känslor att man inte riktigt förstår vart de har gömt sig förut..

man hittar saker i sitt förflutna som skrämmer,
och det är inte lätt att få grepp om saker man inte riktigt förstår,
men man måste väl ge det tid antar jag..
men det är mycket stress i min kropp...

snart advent..
HALLÅ, hur gick det till..
10 plusgrader och ingen snö på långa vägar..

ok jag är inget fan av snö och vinter,
men det här grå, det äter på en inifrån..
även andra saker som tär på en..

vad händer när jag inte längre kan träffa min psykolog längre,
det är över ett halvårs väntetid på en ny..
men kanske kan jag få träffa en sjuksyster..
de kan ju också sina saker, men det underlättar ju inte när man inte vet..

när för mycket förändras så höjer sig stress och panik -nivån ganska rejält..
fasta rutiner som helt plötsligt bryts..

NO FAN of them at all

och på måndag ska en läkare ringa till mig..
som jag aldrig träffat och kolla upp hur medicineringen fungerar..
alltså, han vet väl inte vem jag är..
vad jag behöver och inte behöver..
och hur lätt är det att läsa av folk på telefonen..

Me no like this either

när är det nog egentligen..
tar skiten aldrig slut..
ska jag vara rädd att somna, för drömmarna skrämmer skiten ur mig,

ÄR DET DÄR VI HAR HAMNAT NU!!
tänk om det blir verklighet, för när man vaknar då är det verklighet..
då sitter man på golvet i hög av glasskärvor och skär sig själv..
och det är en massa blod överallt, nu snackar vi splatterfilm..

BLÄ...

men jag måste kämpa..
har jag något val, den halvan av mig får aldrig ta över..
och idag ännu en fight med spinningcykeln..

naturligtvis kan det alltid gå bättre,
men så skönt det är efteråt, en stund ska tilläggas..
innan adrenalinet lagt sig och tröttheten tar över..
och jaha soffläge igen...

efter att ha räddat taket från att börja brinna,
ett värmeljus som fick fnatt och började brinna lite varstans..

..så ska vi nu se på "så mycket bättre"
och mysa med lite vin och några ljus som inte brinner någon annanstans
än där det är meningen att de ska brinna..

mycket att tänka på..
såklart..

Tack för att Du tittar in i min värld!

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar