låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

fredag 11 november 2011

helg..

man säger att tiden bara rinner iväg,
men ibland står den faktiskt helt stilla..
ett litet ögonblick och allt bara stannar upp..

visst känns det så ibland..
mitt ögonblick var den 7:e augusti 2004..
då min vilsna själ fann sin drömprins..
och han sa "JA"...

det var mitt ögonblick då världen stod helt stilla..

sedan när jag fick veta att min pappa dött..
då stannade tiden i min värld..
och ingenting skulle mer bli som förut..

så är det..
man har sina ögonblick, då tiden faktiskt står still..
då man hör sina egna andetag som i ett vakuum..

nu har jag filosoferat klart för ikväll..
och låt oss se vart kvällen har lett oss..

trodde det värsta om jobbet ikväll,
väntade mig kaos..
men ingenting...

hade en jätteskön och trevlig kväll tillsammans med Cecilia..
inga arga besökare och alla kom in i tid..
skönt med sådana fredagar, mer sånt säger jag..

så trots att jag sovit med propavan gick arbetet utmärkt..
och jag lyckades till och med dammsuga lite hemma,
och jag började på Isabellas bok "verklighetsprojektet" har snart läst ut den..

Hon kan skriva den tösen..
inte konstigt hon fick lilla augustpriset...
kommer förmodligen bli mer priser om hon fortsätter att skriva..

själv blir jag inspirerad att ta upp mitt eget skrivande..
älskar ju att skriva..
och har länge haft drömmar om att ge ut en bok..

den som lever får se...

imorgon...
Melodikrysset, hoppas det går bättre än sist,
då var vi riktigt dåliga...

puss och kram vänner..
och krama varandra i trafiken...

/kärlek och tack för ordet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar