låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

torsdag 10 november 2011

sova...

ja vad ska man säga om läget..
ingen sömlös natt i alla fall, även om jag var lite orolig ett tag..
men efter en stund på spikmattan så däckade jag totalt..

skönt, utvilad och lite trött..
men jag är ju å andra sidan trött jämnt,
så skillnaden är inte alltför stor..

idag fick jag en bok på posten som jag är mer än sugen på att dyka in i..
Verklighetsprojektet av Isabella Nilsson..


extra spännande då man har haft äran att träffa henne,
och faktiskt jobbat ihop med henne, nu väntar bara en liten signatur i den också..

ska man summera dagen så har den över lag faktiskt varit ok..
jag har fungerat..
tvättat både stor och lill-rosa..

varit hos doktorn..
bara för att säga att jag fått ny läkare och hjälp på närmare håll,
känns som att säga hej då till en gammal vän...
men jag var välkommen tillbaka om det skulle krisa..

så hur är läget egentligen..
frågar man mannen så säger han att han märker en skillnad..
och jag kan väl känna en viss skillnad..
men i vissa situationer så fungerar jag inte..

vissa tankar dyker upp mer sällan..
medan andra nya dyker upp istället..

man gör ju så gott man kan..
och jag tänkte försöka komma igång med spinningen till helgen också..
och nästa vecka är lite lugnare..
så jag kan börja jobba lite med mig själv..

nu har det mest handlat om att sova eller inte..
att vara orkeslös, deppig och trött..
kramp i hela kroppen och inte röra sig mer än nödvändigt..

men alla bitarna måste falla på plats..
en bit i taget..
ett litet steg och vägra ge upp..

snart kommer väl snön också..
så det är bara att förbereda sig..
inte kompis med vinter, kyla och halka precis..

men vem är jag kompis med egentligen ??
ångesten, depressionen, ???

imorgon kväll vankas det biojobb..
med goaste lilla Cecilia..
kommer att bli en lite speciell kväll, då alla våra priser och menyer ska höjas..
och biomaten som inte fungerar..
kommer att bli spännande, kaotiskt...
som en vanlig dag på bion..

det gäller bara att inte ta åt sig..
för det är ju inte vårt fel..
och sedan att lämna problemen där de hör hemma..
Just på bion...

det kommer väl att gå så där..
som allt annat när det gäller mig..
men så är det..

ibland är det svårt att älska livet..
för vissa prövningar vill man inte gå igenom..
och det är svårt att älska sig själv..
speciellt när man inte mår bra..
och fokus ligger på allt som man misslyckas med..
och det är ju massor..
för man har redan satt ribban så högt för att man just ska..

MISSLYCKAS!!

det är svårt det där..
och jag gör det aldrig lätt för mig..
en dag kanske jag kan acceptera mig själv..
men det är en lång väg dit än, och det är något jag måste jobba på...

Tack för ordet idag och ett stort..


GRATTIS TILL EDVIN PÅ 5ÅRSDAGEN!!!

sover gott med meds ikväll också..
så om ni går på bion imorgon så vet ni vad ni har att vänta..
Skämt åsido..

skönt att få nattsömnen orubbad i alla fall och kanske vem vet..
blir det lättare att bemöta alla arga kunder som inte kan acceptera våra priser eller att biomaten inte fungerar, för det kommer att vara några sådana imorgon kan jag garantera..

ha nu en fortsatt skön torsdagskväll underbara vänner som tittat in hos mig

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar