låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

tisdag 27 september 2011

vad hände med måndagen...

ja hur gick det egentligen till..

hm..
jag vaknade...
mina ögon var öppna i alla fall...
och så låg jag...

som om någon dragit åt handbromsen...
bara tomhet och mörker...
vad är meningen...

som att vara fast i en kropp som inte vill röra sig...
totalt meningslöst...

man saknar omdöme...
ingenting fungerar varken i kroppen eller i huvudet...
orden kommer liksom inte fram...
och man kan inte förklara varför det är så himla jobbigt...
varför man bara inte kan komma upp...

tycker så synd om min man..
som fick ta hand om allt igår...
och då hoppar han runt på kryckor...

önskar han slipper komma hem till det igen..
men tyvärr känner jag att det nog inte var första gången...

livet är ett riktigt helvete ibland...
och när jag kommit hem från jobbet sitter jag ofta kvar i bilen..
tårarna som ingen ska se...

ofta känner jag mig så ledsen...
att jag inte längre vet hur det är att vara glad...
så vad gör man...
man spelar, man döljer känslorna och låtsas...

men vad är äkta..
snart känns det inte som om jag existerar längre...
jag är bara ett stort jävla misslyckande...

och jag gör det igen...
för jag vet inget annat sätt...
jag har misslyckats som hustru..
som vän, syster och dotter...
vart jag än vänder mig så får jag folk att må dåligt...

ingen vet vad de ska säga till mig...
och ärligt vem vill höra svaret..
Jag mår skit, men så är det ju...
standard svar numera...

och vad hände idag...
tack och lov kom jag upp och dagen blev hyfsad...
kom till jobbet...
men det tar verkligen all energi ifrån en...
oavsett om det är en lugn kväll eller om det är massor av folk...

undrar om jag orkar hålla på så här...
snart så kanske jag inte kommer upp dessa dagar heller.
och då blir det tufft kan jag säga...

hoppas hoppas att jag med hjälp kommer hitta ut igen..
så att inget av det som finns i skallen...
som är så dolt för alla runtomkring..
inte kommer att bli verklighet...

börjar bli trött...
inte bara för ikväll..
på allt...

godnatt och tack för att ni orkar lyssna på mig..
inget roligt inlägg idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar