låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 10 september 2011

en lite annorlunda lördag..

ja det händer faktiskt att man förvånar sig själv ibland..

det var tufft på jobbet igår...
och även om det kanske inte märktes så mycket igår när vi kom hem..
så kände jag det i hela kroppen i morse..
tungt att komma upp, och kroppen styrdes inte av mig..
börjar känna igen fenomenet...

men det var klart att jag skulle upp och få lite tid med mannen..
innan han skulle iväg till Örebro för att döma..
och lite av en tradition brukar vi försöka oss på melodikrysset..
så även idag och direkt efter åkte han..

och där satt jag, kände mig lite övergiven, trött, less och allmänt ofungerande..
tog plats i soffan med en filt och vi som de flesta andra har hamnat i spotify -träsket..
så jag fick en liten idé att göra ett spinningpass med lite bra låtar..

när jag var igång på den tiden hade jag flera pass i ipoden..
nu gjorde jag ett i spotify på äppelskrutten och sedan...
ja då somnade jag i soffan...

och sedan var den dagen över..?

nja faktiskt inte...
jag vaknade vid femsnåret, inte jättehungrig, men lite lagom..
käkade och började fundera på vart dagen hade tagit vägen..
och så blev jag bara så sugen på att köra passet jag gjort...

så jag tog upp kampen igen...
och vem vann den här gången..??

JAG....!!!

det är en seger för mig..
och den är mäktig...
13.4km på 45min och jag gjorde det..
lite skakningar och ömma muskler, men jag lever...
ingen tung andning,
bara härligt slapp i soffan i väntan på mannen som är på väg hem...

en bra avslutning på den här dagen...
imorgon väntar kabelkaos när vi ska installera...
hm vet inte riktigt vad det är vi ska installera,
men vi får några extra kanaler via bredbandet..

kan bli en rolig söndag...;-)

och sen är det måndag..
stressar och oroar mig, men det får vi ta imorgon..
nu ska jag leva på mitt rus en stund...

kram alla ljuvliga, underbara läsare..
kärlek till er och njut av en mysig lördagskväll <3

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar