låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

torsdag 26 januari 2012

Old habits die hard..

Jag har tidigare påpekat att jag faktiskt börjar må lite bättre...
Och ja det går upp och ned...
Men jag har beslutat mig för att tillägna 2012 till min hälsa...
Att ge mig själv tid att läka..
Att bli hel igen...

Ett steg har varit att ta tag i träningen..
Och där har jag gjort enorma framsteg...
Men som rubriken till dagens inlägg lyder...
Jag har samtidigt gått tillbaka till gamla "ovanor"...

Helt plötsligt så börjar kalorierna att spela roll igen..
Vad gör det om jag tar en extra skiva ost på smörgåsen...
Hmm, hur många kalorier i en ostskiva...
Vågen blir din värsta fiende helt plötsligt...
För du litar så blint på att de blinkande siffrorna talar om någon sorts outtalad sanning..
Det vågen visar...
Det är du..

För många gånger har jag befunnit mig i den här situationen för att veta,
att vågen inte är din vän..
Den ger ingen tröst eller sanning..
Men trots detta..
Ja ni förstår säkert...

Detta beteende är åt helvete fel...
Jag vet ju..
Men ändå släpper inte tankarna..
Och nu när jag mår bättre..
Så vad bättre att fokusera på än träning, mat och kalorier...

Hur svårt kan det vara egentligen...
Blir så himla trött på mig själv...
Men åter igen handlar det om kontrollbehov...
Man tror man har kontroll på situation när man fokuserar all sin energi till att...
Just precis vad man äter eller inte...

Tur att jag ska till VUP nästa vecka...
För det här är inget att leka med...
Och jag vet, för jag har varit längst ned i det träsket också..

Så hur ska jag tackla det här nu då...

Vet inte just nu...
För att gå ned i vikt känns ju så himla bra..
Att komma i sina sk "smala" jeans, som vi alla har...
Dessa som vi kämpar med att få på oss..
Som något sorts ideal vi strävar efter...

..och ja, jag kommer i mina...
Räcker det inte då..
Tyvärr är det som en drog...
Man vill bara mer och mer...

SUCK!!

Är det inte det ena så är det de andra...
Nåja, jag tänker inte sluta träna nu när jag har kommit igång..
Och förhoppningsvis kommer jag till insikt att jag faktiskt behöver mer energi också..

En dag i taget...
Och ni som tittade förbi igår såg vilken ursnygg klänning som min man köpt..
Ni andra får gärna gå in på inlägget "klänning ifrån tiger"...

Det var rea på Hennings igår, och vi brukar försöka komma iväg på den..
Dessvärre kände jag mig inte tillräckligt stabil för att trängas med en massa folk..
Så mannen åkte ensam med sina föräldrar...
Och kom hem med en ursnygg klänning, som passade perfekt..

Jag är verkligen lyckligt lottad..
Har en underbar man och de finaste av vänner och familj..
Och min man och jag...
Ja på lördag är det 12 år sedan vi började träffas...
Helt osannolikt...

Han har stått vid min sida genom allt..
Varit min klippa och stöttepelare..
Älskar dig mitt hjärta, min själsfrände..

Ha en skön torsdagskväll finaste vänner.

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar