låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

måndag 16 januari 2012

Efter misär kommer...

Ännu mera misär...
Vilken gräslig morgon jag har haft..
Ja ni vet...

Läkare nummer tre...
Som inte hade någon koll alls, helt ny där och visste inget om mig..
Började med att jag fick vänta 25 min..
Sedan fick jag redogöra för allt IGEN..
Och då tyckte han att jag skulle äta omega3..

Hmm...
Inte riktigt vad jag hade tänkt mig och det sa jag..
Han tittade lite på sina papper där han klottrat ned min redogörelse..
Och frågade hur ofta jag fick ångest och hur länge de varade..

Som om det skulle finnas en mall för det..
Jag förklarade att det kommer och går, går upp och ned liksom..
Han tittade lite till i sina papper och sedan skickade han ut mig i väntrummet..

Han skulle diskutera min medicinering med en annan läkare som inte heller känner mig..
Och där satt jag i 20min och mådde skit, fick en ångestattack och skakade i hela kroppen..
Men så kom han tillbaka och jag skulle få mina mediciner...

Mestadels sömntabletter..
Får jag bara sova ordentligt utan mardrömmar så skulle nog ångestattackerna minska också..
Det skulle ta 10min innan jag kunde hämta dem på Apoteket..
Och det kunde jag vänta på innan jag åkte hem, men efter 20min hade de ännu inte kommit..
Jag beslöt att åka hem..

En liten stund efter ringer han och säger att allt är klart..
Inte så mycket jag kan göra åt det här, och ikväll ska jag jobba...
Tur jag har en underbar man som erbjudit sig att hämta dem åt mig..

Ju tidigare jag börjar äta dem, desto bättre..
Nu får man bara hålla alla tummar att de ger resultat också..

Så igår låg jag hela dagen..
Inte mycket att berätta om..
En jävlig dag med kraftig ångest..

Ikväll är det biojobb...
Och det känns rätt tufft efter den här morgonen..
Men det är bara att köra på..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar