låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

lördag 7 januari 2012

Idag har vi slängt ut julen, lite mörkare inomhus...
Och till råga på allt har det snöat idag..
Det var definitivt inte nödvändigt kände jag,
men vädrets makter kan man inte styra över...

Igår hade vi en ganska speciell dag på bion..
När jag skulle gå in i vårt godisförråd upptäckte jag att det var låst...
Har aldrig hänt, visste inte ens att det gick att låsa...
Så vad gör man när man inte har en nyckel som passar..
Man ringer chefen...

Och han är ju inte hemma, och städarna som lyckats låsa går inte att få tag i..
Så himla bra, inga snacks och nästan slut på popcorn...
Och fullt i nästan alla salonger!!
Man blir så himla lycklig...

NOT...

Tack och lov kom chefen lagom till nio..
Och hämtade lite snacks, så vi kunde sälja på..
Och sedan kunde vi fylla upp efter stängning, så det blev en sen kväll..
Och hjärnan var så gott som bortkopplad när jag kom hem..

Så inatt sov vi på propavan..
En hyfsad natt faktiskt..
Och morgonen bjöd på melodikrysset som alltid med hjärtat..

Vi har faktiskt varit riktigt på hugget idag..
Först åkte julen ut med granen i spetsen..
Sedan åkte vi en tur till stan, min nya leksak fick ett snyggt fodral..
Behöver jag säga det..
Självklart ROSA!!!!

Sedan tog vi en sväng till telenor...
Alltid lättare att få prata med någon öga mot öga så att säga...
Och det hela slutade med att vi fick tre mobiler med oss hem, på köpet så att säga..
Det enda vi gjorde var att förnya befintliga abonnemang..

Och nu är det slappt och ledigt framför teven...
Lite mumsigt vin och snart morden i midsomer..
Är trött och tömd på energi, men massor har blivit gjort idag..
Jag är positiv..
Så positiv jag kan vara i alla fall..

Tulpanerna står vackra i en vas..
Nu vill vi ha vår, och tulpaner är vår för mig...
Antar att jag får vänta ett tag till på den..
Men nu är den förberedd..

Ha nu en riktigt mysig lördagkväll finaste vänner <3


/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar