låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

måndag 23 januari 2012

Ny vecka..

Ja då var vi där igen...
Jag vet att jag inte ska fokusera på det negativa...
Men tyvärr ser man inte allt det positiva när skiten slår till igen..

Redan i morse kände jag i hela kroppen att något var på gång...
Tungt att ta sig upp och kroppen gör inte som man vill..
Och hjärnan börjar frenetiskt att försöka hitta anledningen..
Analysera situation och försöka förstå varför..

Egentligen borde det inte spela någon roll..
För söndagen jag fick var riktigt bra...
Och jag fick dela den med mitt hjärta och inget är viktigare än det..
Att få må bra när vi har en hel dag tillsammans...
För vi hade en mysig söndag med god mat på kryddan...

Och nu..
Ja det är svårt att motivera sig att göra något..

Fast hur var det nu...
Jag har ju tränat idag..
Kanske inte det idealiska när man mår skit..
Men samtidigt får man piska på sig själv lite och rädslorna försvinner i ett töcken av svett..

Jag är nöjd, för jag gav inte upp...
Men nu sitter jag här..
Trött och ont i hela kroppen...

En del skön trötthet, men också en jobbig trötthet...
Med mycket skakningar och darrningar..

Man kan vara efterklok och säga..
"var det så lyckat det där"...
Men ja absolut, inte ge efter för känslan..
Träningen är ett redskap i kampen mot mig själv..
Att bli mig själv..

Så är det nu...
Och den här skitdagen är snart över..
Och i morgon är en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar