låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

måndag 9 januari 2012

Morgontemperatur på -12

Brrr, himla kallt tycker jag...

Det går verkligen upp och ned..
Samma med mina känslor och mitt allmäntillstånd..
Det är lätt att glömma bort hur det känns att må lite bättre...

Men när man mår pissigt så kan man bli lite förbannad på sig själv...!
Varför inte ta bättre vara på de dagar då man faktiskt fungerar..
Tillåta sig själv att faktiskt erkänna en känsla man inte haft på länge...

Jag är jätte dålig på det...
Och det är först idag då jag mår för jävligt, som jag kan säga...
Jag har faktiskt mått bra och överlevt jul och nyår utan att bryta ihop..
Jag har tagit mig i genom en grymt jobbig period...
Och när jag kan se det och erkänna det då är mycket vunnet...

Igår gick det ganska mycket upp och ned...

Och som ni kanske minns hade jag ett nyårslöfte..
Jag skulle börja träna lite mer allsidigt, och eventuellt testa zumba..
Jag hade hört att en av mina grannar skulle haft en dvd...
Så jag ringde henne..

Vi hade ett jätte trevligt samtal..
Dock hade hon sålt dvd'n...
Hon gav mig lite tips och sedan pratade vi en bra stund ...
Tack för att du finns Therese och tack för pratstunden...
Ibland behövs inte mer för att man ska må bättre..

Så med lite mer energi och styrka fick jag fram en träningsdvd.
Och så körde vi igång, styrka och kondition...

OMG!!

Snacka om att svetten rann och pulsen rakt i taket..
Men det kändes bra efteråt trots allt, även om man kanske inte gjorde precis som de...
Min koordination är helt kass, så jag vevade lite med armarna...
Huvudsaken att man rör på sig som mitt hjärta sa...

...så hur kunde det nu bli så här idag...

Visst det var tufft att gå upp vid 7,30..
Oavsett tidpunkt är det alltid jobbigt på morgonen..
Det var kallt och bilen igenfrusen, fick knappt upp dörrarna..
Men in till stan kom jag i alla fall...

Så ett besök på Dagsjukvården...
Var ungefär samma som sist...
Pratade väder och spelade yatzy...
Det var dock lite mer struktur idag än sist, och jag fick prata med en sjuksköterska..
Så nu ska en läkare förhoppningsvis höra av sig..
Och jag ska inte till Dagsjukvården något mer,
som sagt inte min grej...

Jag tog en snabb visit på stan efteråt..
Vi behövde en ny almanacka för 2012, verkade ganska hopplöst...
Men jag hittade till slut en och sedan åkte jag hem..

Väl hemma kom kramperna och yrseln..
Skakningar och blicken flackar, totalt slut på energi...

Har slutat fungera igen...
Men nu vet jag att jag faktiskt kan fungera...
Önskar bara att det inte var så sällan...

Men jag har varit på stan...
Jag har suttit med på gruppsamtal om vädret och spelat yatzy...
Och nu orkar jag inte upp ur soffan...

Det blir så...
Jag vet...

I morgon är en ny dag...
Är man nere är enda vägen upp..
Och det måste man intala sig själv..

Det blir bättre...

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar