låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

fredag 30 december 2011

..nedräkningen kan börja..

inför det nya året som snart är här..
imorgon när många av oss ger en massa löften..
sluta röka kanske, börja träna mer eller kanske rentav att lova att aldrig ge ett nyårslöfte,
för ofta klarar vi inte att hålla dem..

jag ska faktiskt ge ett nyårslöfte..
har faktiskt aldrig gjort det förut..
men 2012 ska jag lova mig själv att behandla mig lite mindre självkritiskt..
och försöka att ge mig lite andrum från mig själv..

låter kanske inte som något stort löfte..
men ni som följt min resa vet att det inte kommer att bli lätt..
men vid slutet av varje dag ska jag försöka att hitta något positivt..
om jag så bara gått upp ur sängen..

så lovar jag att mitt nya år ska se ut..
och jag ska försöka hitta tillbaka..
2012 ska bli bättre, kan knappast inte bli sämre än 2011...

så hur har julen varit annars..
hm nu börjar jag prata med mig själv..
skit samma..

..Min jul har varit bra faktiskt..
jag ska definitivt inte klaga, även om jag har vilat mycket..
men jag har varit med i alla fall..
alltid roligt att träffa familjen och umgås lite...
man har fått fina julklappar, trots att man inte önskat sig något..
ätit gott och mycket..

mycket choklad har det blivit kan jag erkänna..
både som man har fått och gjort själv..
men det är bara jul en gång..
så då måste man ändå få unna sig lite..

jag ska inte ljuga..
för då avslutar jag året på helt fel sätt..
naturligtvis har jag ågren över all choklad..
naturligtvis har jag tränat en aning för att göra av med det..
så är det..
några mil har det blivit de sista dagarna på cykeln..

så nästa år kommer jag nog att försöka hitta en träning som passar mig..
inte bara spinningen utan lite mer allsidig träning..
funderar lite på zumba, verkar kul...
vi får se vartåt det lutar..

så idag har vi haft fin besök ifrån Enköping..
Ulf var här en sväng innan han åkte hem..
alltid lika roligt att träffa honom..

sist vill jag bara säga..
att jag har fått den finaste utmärkelsen i år..
årets kämpe..

wow...
finaste Colleen gav mig den och det betyder oerhört mycket för mig..
hon har varit ett stort stöd för mig under hela året..
och hon är utan tvekan årets finaste allt..
utan dig skulle världen vara en riktigt tråkig plats..

DU ÄGER!!!


..och så till sist en riktig mysig nyårsafton till er alla..

...och ett riktigt gott nytt år, vad det än för med sig..


/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar