låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

fredag 23 december 2011

Dan före dagen...

.. Som ett brev på posten slog det till igen..
Jag ska inte säga att det var väntat, för man hoppas...
Hoppas att energin på något sätt ändå hade kommit tillbaka..

Men i morse var allt helt slut..
Orkade knappt ta mig till frukostbordet..
Och mannen fick göra det sista själv idag...

Dålig sömn och tidig morgon gjorde väl sitt också...
Men när kroppen inte funkar så är det bara att lägga sig ned...
Kramper och darrningar som inte vill försvinna...
Ångesten är en riktigt "bitch"...
Kanske klarar jag mig i morgon, måste tro på det...

Så en klok vän sa till mig att man måste försöka att inte se till det som man INTE gör, utan det som man faktiskt har gjort...
Och hela veckan har jag faktiskt städat och pyntat och hunnit med att spinna, lägga in sill och göra sillsallad...

Och jag vet det sitter långt inne...
Men "heja" mig, jag har faktiskt gjort allt detta...

Och idag har vi åkt runt med ljus till de våra som inte längre finns hos oss och marsipangrisar till några av våra fina vänner...

Fam H. bjöd på te och mumsiga muffins när vi kom mitt i julstöket..
Och Micke lyckades vi haffa mitt på stan..

Sedan blev det final hemma hos finaste grannarna Lätt/Svensson som bjöd på glögg och pepparkaka mitt i deras julstökande...
Bordet var fint dekorerat inför morgondagen...
Tack som alltid för att man får komma och "störa"

Julklapparna är inslagna..
Lite mys i soffan...
Och i morgon är det julafton...
Och trots detta så blir det nog ändå ett melodikryss i morgon...

..en underbar jul till er alla finaste vänner :)

/xoxo

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar