låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

onsdag 7 december 2011

så här är det just nu..

dagsformen går från noll till minus 100 på fem minuter...
dagen börjar med att inse att livet är ett helvete..
dagen slutar med att jag inte orkat bry mig om någonting..

vad är det för liv...

jag fick ett "konstigt" telefonsamtal i morse..
jag måste säga konstigt för jag förstod inte poängen..

jag väntade ju på ett samtal från VUP..
och de ringde tidigt i morse, tog mig på sängen så att säga...
och vad har de då att säga...

hmmm,,
och detta är det konstiga i situationen...
jag är välkommen till dagvården på ett studiebesök på måndag..
studiebesök..???

hallå..
jag behöver prata med någon..
studiebesök..??
inget namn, ingenting, bara en tid..
Vad ska jag göra med ett studiebesök..

jag behöver prata..
jag behöver mediciner som hjälper, speciellt vid akuta fall..
jag behöver inte mer medicin som gör mig trött..
för trött är jag konstant ändå..
och helt tömd på energi..

varför händer detta nu..
vill bara överleva julen..

idag har vi faktiskt gjort våra julklappsinköp..
och nu kan jag bocka av det från min stresslista..
känns riktigt skönt att vi kom överens om att strunta i att köpa till varandra..
då behöver jag inte stressa iväg själv och hitta något bara för sakens skull..

och igår fick jag en trevlig överraskning på jobbet..
en rosa överraskning i form av en julblomma..
från finaste Jaana, som jag egentligen skulle jobbat med..
hoppas du mår bättre gumman..
Kärlek och en massa kramar..

nu är det dags att ta sin egensinniga kropp till sängen..
den gör som den vill och har lagt av för länge sedan..
att gå på Elins tar mer på krafterna än man tror..
men nu är det gjort...

god natt finaste vänner..

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar