låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

fredag 16 december 2011

fredag och biojobb..

då var man här igen..
en vecka har gått IGEN!!
och att förvänta sig att man kommer i julstämning..?
KNAPPAST!!

idag är en dålig dag..
händerna darrar och trycket över bröstet är värre än någonsin..
men vad kan jag göra..?
bara att bita ihop..
bygga upp en skyddsmur och försöka att inte börja gråta..

jag har upptäckt att jag gärna bygger murar omkring..
försöker spela en roll när andra ser..
låtsas som att mina problem inte spelar så stor roll..
kanske fixar jag det själv..??

men så fungerar det ju inte och jag vet det..
men det är lättare att sitta hemma ensam och släppa kontrollen..
än att låta andra se att man släpper kontrollen..

igår var jag på dagvården..
och vad ska man säga..
vi satt och tittade på varandra i en timme..
spelade yatzy och pratade om vädret..

och nu vet jag inte vad jag ska göra...
att sitta där två gånger i veckan är inte riktigt vad jag behöver..
och att se hur dåligt de flesta omkring mig mår..
gör att man bara vill springa därifrån..
och man mår ju inte direkt bättre..
man lider med dem..

och jag gick därifrån för jag kände att det var bättre att de fick prata av sig...
för jag hade redan låst mig och kände inte att jag var så prioriterad..
och nu känner man sig något övergiven igen..
vet inte om jag går dit mer..
de tyckte jag skulle ge det ett försök till..
vi får se...

det är tröttsamt..

imorgon är den traditionella julfesten..
men i år orkar jag inte..
önskar att det inte var så..
så många man inte träffat på länge..

SUCK!!

igår skrev vi klart alla våra julkort..
inga egna i år, bara köpekort nästan i alla fall..
inspirationen är helt borta...

snart dags för lunch innan jag ska iväg till jobbet..
och då vår volvo ballade ur igår, kommer mannen och hämtar mig..
det är alltid skönt att slippa köra själv..
som sagt mår jag inte bra så har jag svårt att fokusera..
och detta gäller även vid bilkörning, speciellt när det är mörkt..

hoppas ni får en bra helg finaste vänner :)

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar