låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

söndag 18 december 2011

fjärde advent och lite julgodis..

japp det blev lite julgodis också..
mer att checka av på listan...

ingen julfest dock..
hela gårdagen gick i dimmans tecken..
och det var en riktigt jobbig dag..
sov mest i soffan, kroppen ville liksom inte vara med...

efter fredagens jobb så kraschade jag totalt..
men kan väl säga att mycket gick emot oss på jobbet..
skulle vilja säga att det gick Gremlins i maskineriet, om ni förstår vad jag menar..
men Fredrik räddade situationen riktigt bra..

men man blir helt slut när man kommer hem..
man har masken på sig när man är där..
men hemma så släpper man kontrollen och känner sig så tömd på energi att man bara blir tom till slut..
man orkar liksom inte bry sig om någonting...

men idag har vi gjort julgodis..
och det lägger vi på plussidan idag..
mumsiga rocky road, hasselnöts -praliner och chokladtryfflar med salt..






















och mannen han hittade hjärtformade ischoklads -formar..
dock inte i rosa, men man får vara nöjd med det lilla..
och efter att ha penslat 20st formar med choklad på insidan,
så har man choklad på fler ställen än i formarna...
och att rulla nutella till små bollar...
inget jag kan rekommendera..
men ack så goda de blev...

så jag kan ibland..
när jag släpper lite på den hårda kontrollen..
så kan jag släppa på ångesten för en stund..
en liten stund, men det är allt som behövs just då..

vet inte när det händer igen..
men så är det ju med det mesta..

i veckan blir det julpynt för hela slanten..
lite inlagd sill, sillsallad och mannen gör skinkan..
julen kommer så småningom till oss också..

och nu är ju sista ljuset tänt..
och på lördag är det jul..





















önskar alla en mysig vecka..
och njut av varje ögonblick..

och ett stort Grattis Håkan på 40-årsdagen!!

/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar