låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

onsdag 21 december 2011

snön ligger vit på taken, endast tomten är vaken..

dags att räkna ned med 3 dagar kvar till jul..
trodde aldrig, kunde aldrig se det hända..
men så gick det...

två dagar av pyntande och städ och julen har kommit även till det Dahlinska hemmet..
så länge jag går på utan att tänka..
bara styr mig mot det jag ska göra..
så har det faktiskt gått..

så fort man sätter sig ned så kommer tankarna..
stressen krypande och ångesten slår till..
men det är inte så mycket kvar..
lite mer pyntande och lite köksarbete..

ikväll jobbar jag för sista gången innan jul..
och vi har en storfilm på gång ikväll..
"the girl with the dragon tattoo"..
så det blir nog en del att göra..

och imorgon är det dags att pynta det sista..
klä granarna och lägga in lite sill...
får se vad jag orkar och ta ett steg i taget..
skulle vara tråkigt om det slog emot mig under julafton...

man får känna på det och lyssna på kroppen..
för julen handlar om familjen, gemenskapen och kärleken...
och då vill man vara sitt bästa jag..
åtminstone så bra man kan under omständigheterna..

Jag är hyfsat nöjd med de senaste dagarna..
jag har pressat mig själv mer än jag trodde var möjligt..
för skulle jag ha lagt allt på min älskade make..

nej hur skulle jag ha kunnat göra det..
då skulle mitt dåliga samvete ta kol på mig..
och det är aldrig bra...

så nu är det som det är och huset är fyllt av tomtar..
julmusiken strömmar ur högtalarna och ute är det vitt..

god jul på er vänner :)


















/xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar