låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

måndag 20 februari 2012

Träning och hälsa..

From Evernote:

Träning och hälsa..

Hur ska egentligen ekvationen lösas..?
Jag undrar..


När jag bestämde mig för att börja träna..
Ja då var det först och främst för att må bra naturligtvis,
men också för att jag skulle kunna unna mig saker..

Och var har jag hamnat nu..
Ja ni har redan hört det..
Inget extra utan att det ska bort, bort..
Tuffare pass och mindre mat??
En ekvation som verkligen inte funkar..

Jag borde ha lärt mig..
Men det är inte jag som styr de tyglarna..
Det är hon den där som vill vara anorektisk och smal..

Blä!!!

Ja ni...
Möe tjöt...
Jag äter ju, det är inte det som är problemet..
Problemet är ju tankarna kring maten...

Ja det är bara att gratulera..
Byter ett helvete mot ett annat..

Varför måste det vara så...
Varför måste jag vara sån..
Det är liksom aldrig nog..

Så vad gör vi åt problemet..
Denna ekvation som helt enkelt inte går att lösa..
Vi skiter i det och fortsätter tills det tar stopp...

Jag gillar inte mig själv...
Uppenbart...

Jag är så förbannat medveten om att jag INTE får hamna där igen...
Jag vet hur svårt det var att bryta sig loss..
Kom aldrig loss vad det verkar..

Och nu måste jag hitta en medelväg...
Vad är då en medelväg...
Den som lever får se...

Så en dag i taget...

Igen!!

Ha en skön okomplicerad vecka finaste vänner tills vi hörs igen


/xoxo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar