låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

tisdag 9 november 2010

Känslor...

den senaste veckan har varit kaos...

som för de flesta har inneburit höstlov...
men jag har varit långt ifrån ledig...

tankarna har kretsat kring panikkänslorna...
samma känslor som var i omlopp när jag från första början blev sjuk...

känslor som ger hjärtklappning...
skakningar i hela kroppen..
man har svårt att fokusera...

man tror starkt att man ska klappa ihop...
att hjärtat inte orkar med...
och tårarna bränner under ögonlocken...

man slutar liksom att fungera som man ska...
man låter känslorna styra...
och sällan är det till våran fördel...

Jag är en känslomänniska och utan mina känslor är jag inte jag längre...
men ibland önskar jag att jag slapp dem...
slapp känna klumpen i magen när man ska gå till jobbet...
slapp känna att man aldrig räcker till...

att man helt enkelt känner sig totalt värdelös...

Innerst inne vet jag bättre....
men när man är nere och inte orkar kämpa...
då blir känslorna en övermäktig....

då kommer paniken krypande och allt man kämpat för.....
raseras på en sekund...

Jag står upp idag....
och även om jag mår för jävla dåligt....
så är det inget mot hur dåligt jag mådde när jag först blev sjuk....

Jag har lärt mig andra sätt att tänka...
Jag fungerar....

/njut av de stunderna ni har tillsammans...
lyssna på varandra och lär av varandra...

Kram
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar