låt varje ögonblick räknas

Låt varje ögonblick räknas..
en blogg om kärlek, panikångest och depression,
blandat med bilder, familj och en del scrapbooking

fredag 10 december 2010

2 veckor kvar till Jul..

Önskar att tiden stod stilla...
så man kunde ta igen allt det där som man missat...

dagarna blir mer fullproppade med saker man ska göra...
och jag börjar må sämre...

och ännu lite sämre...

Hade en lite av en mardrömsupplevelse med bilen härom dagen...
skulle parkera inne i staden när jag skulle jobba...
snön hade fallit under natten och morgonkvisten (ca 10dm snö hade fallit)...

Vad tror jag egentligen...
att det är plogat på en parkeringsplats där det står bilar parkerade tätt som sillar...

jadå...
det kommer att gå....


INTE...........

Blir stående och slirar mellan två bilar mitt på parkeringen..
Ingen bil kommer ut och ingen kommer in...
för där står jag mitt i vägen...

PANIK....
ingen bra grej....
hjälper inte kan jag meddela...

men som den underbara maken han är...
kommer han än en gång till undsättning...

..bara rustning och vit häst som fattas på min riddare..

Och efter ca 20 minuter kommer vi äntligen ut från parkeringen...
skakar som ett asplöv i benen och hjärtat sitter i halsgropen...

Är mest trött på mig själv för att jag ballar ur så fullständigt i sådana här situationer...
men det funkar dessvärre så för mig...

trots detta lilla missöde hann jag ändå (nästan) komma till jobbet i tid...

säger kanske något om hur jag är på att passa tider...

ikväll är jag hemma från bion...
och här i huset vankas pepparkaksbak...

/kram på er och ha en mysig fredag :)

1 kommentar:

  1. Hej Åsa!

    Nu har jag tillverkat 15 st julkort, är mycket nöjd :) Har bara två kvar, sen är det dags att posta. Använder ibland dina kort som inspiration, du är så himla duktig! Har även önskat mig presentkort på en scrapbookingaffär hemma i halmstad :)

    Tackar återigen för den fina kursen, älskar min nya hobby :)
    Ha det så bra, och God Jul!
    Ses kanske på bion, ifall vi hinner med det innan vi flyttar.
    Kram Josefin

    SvaraRadera